Saturday, November 13, 2010
Wednesday, November 10, 2010
'ulik' song :D
Rock-a-bye, baby, on the tree top
When the wind blows the cradle will rock
When the bough breaks the cradle will fall
Down will come baby, cradle and all
Baby is drowsing, cosy and fair
Mother sits near in her rocking chair
Forward and back, the cradle she swings
Though baby sleeps, he hears what she sings
Rock-a-bye baby, do not you fear
Never mind, baby, mother is near
Wee little fingers, eyes are shut tight
Now sound asleep - until morning light
lately ni, asyik nyanyi lagu ni je. selalu nyanyi kat BalQish sebab nak ulik yee. kalau tak nyanyi taknak tidur. alamaknya kalau pegang lama2, boleh patah tangan. heheee. BalQish akan tidur bila berzikir atau humming something yang mendayu2. BalQish ngada ngada ye. takpe takpe. CikDe sayang jugak laaa :)
Saturday, November 6, 2010
yes, I am a baby sitter.
sepanjang masa bercuti ni saya memang banyak masa lapang.
dengan masa lapang tu saya akan baby sit buah hati jantung saya, BalQish.
hampir semua benda yang saya buat hanyalah untuk si manja ni.
saya memang suka sangat layan budak2 lebih2 lagi ni anak sedara sendirik.
lagi lah teruja nak jaga.
setakat ni saya expert jaga BalQish tahu.
contohnya tukar diapers, bagi susu, urut2 badannya, ulik tidur dan macam2 lagi.
sesetengah kawan saya ni tak percaya saya buat benda ni semua.
it's true dude !!
and ada jugak yang kata jaga baby ni kerja senang.
as for me, it's not that hard kalau kita betul2 ikhlas nak jaga.
tapi hati saya takkan senang kalau tengok dia muntah.
kita yang besar panjang ni kalau muntah, rasa apa dah,
ini kan budak kecik masih baby lagi.
kesian sangat2.
at times, memang boleh menitis air mata tengok dia lemah after muntah.
selain tu, saya sangat berterima kasih kat Along saya sebab memberi kepercayaan kepada saya untuk jaga BalQish.
wahh ! beranak laa ramai2 lagi.
tak sabar nak ada anak sedara yang ramai !
meriahkan rumah Tok Wan && To' Ki :)
kawan2, anda harus tahu saya memang boleh jaga baby taw !
saya ni memang HANDAL :D *berlagak kejap*
untuk pengetahuan rakan2 berikuat adalah bahan-bahan untuk menukar diapers;
wet tissue, nappy time change cream, vicks/minyak yuyi.
and jangan lupa diapers baru jugak ! LOL
BalQish muka syok semacam je. poo-poo ye ? ;p
sapukan nappy time change cream. jangan kasar2 ye sebab kulitnya sangat halus dan lembut :)
selingan;
this is friend of mine, Dina H. keje dia time cuti pun macam saya jugak. tapi dia lagi expert because for this time dia kena baby sit dua orang baby. HAHA have fun sayang :)Tuesday, November 2, 2010
Thanks Ayah :)
Alhamdulillah, syukur !
tepat pukul 5 petang aku pegi bukak student portal UiTM, dupdapdupdap jantung aku.
at first login, tak boleh bukak pun hampa sesangat.
then, try2 tekan server no 3 akhirnyaaaaaaa.
terjawab segala kecuakan dan ketakutan yang ada.
and semua rama-rama anak gajah dalam perut terkeluar sudah setelah melihat keputusan peperiksaan.
ahh ! skema betul.
andd again, for this semester I can maintain the pointer.
Alhamdulillah, syukur sangat2 yaALLAH kerana memberi peluang kepadaku :')
harapnya dapatlah aku mengharungi hidup yang mungkin lebih mencabar dari hidup sebagai pelajar asasi undang-undang iaitu di peringkat ijazah.
teruskan perjuangan :D
awhh, I'm gonna miss my friends and UiTM Kuantan soo badly.
congrats kepada semua.
semuanya bagus2, tak ada yang tak bagus.
just continue apa yang korang rasa korang minat and jangan sesekali give up.
sayang korang semua.
to my bestie, nana :)
jangan lupa my present tahu.
kan kita dah janji kita nak exchange present if we can maintain our pointer.
love you so much darling.
can't wait to see you soon :')
Monday, November 1, 2010
baby BalQish ke KLCC :)
tengok tayar tu, rim 22. jangan main2 HAHA
Thursday, October 28, 2010
Ingin badan kurus lagi menawan ?
setelah dia menggunakannya. kagum kan ?
anda2 di luar sana berminat dan berhasrat untuk membelinya? Kak Nor saya ni pun boleh tolong ukurkan, andd kalau beli daripada Kak Nor boleh dapat eyeliner MAC atau eyeshadow atau false eyelashes MAC. sungguh berbaloi kan ?
for further info, silalah hubungi Kak Nor pada talian 0129677222 ataupun email her at annurnajwa@yahoo.com !

