Saturday, November 6, 2010

yes, I am a baby sitter.

sepanjang masa bercuti ni saya memang banyak masa lapang.
dengan masa lapang tu saya akan baby sit buah hati jantung saya, BalQish.
hampir semua benda yang saya buat hanyalah untuk si manja ni.
saya memang suka sangat layan budak2 lebih2 lagi ni anak sedara sendirik.
lagi lah teruja nak jaga.
setakat ni saya expert jaga BalQish tahu.
contohnya tukar diapers, bagi susu, urut2 badannya, ulik tidur dan macam2 lagi.
sesetengah kawan saya ni tak percaya saya buat benda ni semua.
it's true dude !!
and ada jugak yang kata jaga baby ni kerja senang.
as for me, it's not that hard kalau kita betul2 ikhlas nak jaga.
tapi hati saya takkan senang kalau tengok dia muntah.
kita yang besar panjang ni kalau muntah, rasa apa dah,
ini kan budak kecik masih baby lagi.
kesian sangat2.
at times, memang boleh menitis air mata tengok dia lemah after muntah.
selain tu, saya sangat berterima kasih kat Along saya sebab memberi kepercayaan kepada saya untuk jaga BalQish.
wahh ! beranak laa ramai2 lagi.
tak sabar nak ada anak sedara yang ramai !
meriahkan rumah Tok Wan && To' Ki :)
kawan2, anda harus tahu saya memang boleh jaga baby taw !
saya ni memang HANDAL :D *berlagak kejap*
untuk pengetahuan rakan2 berikuat adalah bahan-bahan untuk menukar diapers;
wet tissue, nappy time change cream, vicks/minyak yuyi.
and jangan lupa diapers baru jugak ! LOL

BalQish muka syok semacam je. poo-poo ye ? ;p


sapukan nappy time change cream. jangan kasar2 ye sebab kulitnya sangat halus dan lembut :)



sikit lagi sayang.

CikDe memang seorang yang sangat tekun HAHA



hampir siap ,....

dannnn tadaaaa :)) BalQish akan happy sangat bila dah tukar diapers :))


seterusnya, amek vicks urut perlahan2 pada perutnya untuk mengelakkan kembung perut.

bila nak dukung saya ni CikDe ?

okay, ready nak balik dahh :)

great work Cah, yayy !

me with my so called pembantu, Alep dan Abang Hakim :) thanks sayang !

dah poo-poo sure baby lapar, serahkan pada mommy saja ;p

kalau jadik baby sitter memang ni je kejenya, pegang handbag mommy, handbag sendirik barang2 keperluan baby.

selingan;

this is friend of mine, Dina H. keje dia time cuti pun macam saya jugak. tapi dia lagi expert because for this time dia kena baby sit dua orang baby. HAHA have fun sayang :)

3 comments: