Tuesday, February 1, 2011

new member of the family

kat rumah saya ni banyak sangat belaan yang di bela mak saya. ada kucing, burung, merak, ayam, angsa, ikan dan macam boleh buat mini zoo dah kat rumah ni. hehe. kucing tak payah cakap la banyak mana kat rumah ni, mak saya janji nak jual je kat orang tapi dia sayang semua so tak terjual laa lagi. hehe. tapi kucing2 ni memang semua comel comel pun *ayat tunggang langgang dah haha*
alkisahnya semalam, kitorang satu family pegi dinner ramai2 kat luar. lama jugak kitorang keluar rumah tu. sesampai je rumah masa nak park kete tu, saya dengar bunyi anak kucing nangis. at first semua buat dunno je nak masuk rumah. tapi saya cam bertanggungjawab hehee, pegi la tengok sebab suara tu bukan cam kucing dewasa. sebab teringat ada dua ekor kucing tengah pregnant. intai2, suluh guna lampu nokia torchlight *haha* and nampak laa anak kucing rengek2 lagi. saya pun apaaaaa lagiii terus jerit2 panggil mak macam orang gila. mak pun cam terkejut terus lari meluru kat saya. comel sangat kaler anak kucing tu. haaa lupa nak cakap nama mak nya Koreng. kebanyakan kucing2 ni saya yang bagi nama haha semua orang tension sebab macam buruk nama2 kucing. HEEEEE suka sangat dapat kucing lagi.


welcome baby :)

yang ni ngilu sikit nak tengok, potong tali pusat.

Tommy pun nak check it out jugak :D

tok bidan a.k.a mok bulu yang berjaya :P

yang dua orang ni tukang cheer dapat new baby kitten :)

tu susu, tu susu ! hehe hisap cepattt.

actually ada lagi dua ekor adik dia. nanti akan di update. hehee. tiba2 rasa nak bela monyet pulak. dulu pun ada bela kera taw, nama dia Abu tapi dah mati sebab terjerut. sedih sangat. bela monyet ni best sebab rasa dia tu manusia jugak. banyak keletahnya.
kucing2 kat rumah hebat2 sebab dorang makan Royal Canin, ada la dalam 15 ekor semua. kena reduce lagi ni sebab kesian tengok mak nak jaga semua. yelaa, bila time cuti memang semua ada kat rumah boleh tolong2. tapi bila semua dah masuk belajar and kerja, tak ke penat mak nak tengok belaan2 ni semua. if mak saya ada nak jual kucing, saya akan update kat belog ni ye :)

No comments:

Post a Comment