Sunday, April 18, 2010

The audition

Okay, this time saya nak bagi tahu pasal saya pegi audition tu. mase pegi tu memang tak pikir pape pun, ingat kan cam dah hebat sangat laa. yang pegi tu, saya && Ika && Shasha. kitorang memang boleh dikatakan practice sehari je yang betul2. dan dengan confident kitorang pun pegi laa register. tempat audition tu dekat aswara. at first tengok kat situ, tak ramai pun org datang. maybe first day kot, yang lain nak datang ahad ke. memang division untuk brass && woodwinds cam kitorang2 je yang nak masuk mende alah ni. haha, ade laa seorang lagi. kira2 cam empat org jelaa kan.

yang kelakarnya, patutnya masuk seorang demi seorang. tapi kitorang ni buat memandai ikut kepala masing2, masuk tiga2 ni sekali. bagi alasan dekat Encik yang tukang tengok kitorang ni gempak ke tak adalah nak bagi sokongan moral sesama sendiri sebab dah lame tak main. haha, ish. sure Encik tu kate kitorang ni kepala dah masuk air. setelah bagi pengenalan diri masing2, bermula lahh audition tu dengan Shasha yang main dulu. well, siapa yang kenal Shasha tahu lahh dia ni macam mana. padahal bunyi dah gempak, tapi nak menggelabah pulak. biasalah dia ni, kan poyo ? actually macam two days before this audition, dah tanya kat si Shasha ni
"sure dia bagi kita sightread kan ? takkan laa kita nak main lagu senang je"
then Shasha dengan confident nya membalas,
"takde laa, dia tak cakap pape pun. takkan laa"
after je Shasha main piece dia, terus Encik yang berkaliber tu suruh dia sightread lagu ape tahh. tapi memang susah laa. saya dah bergetar perut ni cuak bila dia suruh berduet dengan Shasha. aiyoo nakkk, mane laa mak boleh cepat sightread ni. dah bertahun tinggal ouh. bertambah laa kekalutan kitorang ni. tapi Ika je yang steady. well, poyo infinity kan. haha.

after Shasha main, saya punya turn. main main main && main lagi. haha. sure Encik tu sakit telinga. sebab saya main piece yang all the way high notes je keje. tawakal jelaa. bagi suruh sightread pulak, hentam kromo jelaa. habis turn saya, Ika ambil alih. untuk pengetahuan semua, Ika ni pun gempak tahu. dia punya piece adalah Suria. lagu Cikgu Suhaimi. best gilaa Ika main. Encik tu pun tahap memuji jugak laa kat Ika ni. saya && Shasha terkekek2 dah gelak bila ingat playing kitorang tadi. huahuahua. biar lahh. kalau dapat, dapat laa. tak dapat pun tak ape. tapi kalau boleh nak laa kan. sebab pegi oversea tahu. ini adalah antara aktiviti tahun ni iaitu

Kuala Lumpur *dalam negara je*
Genting Highlands *aikk, dalam negara jugak*
Universal Studio, Singapore
Tokyo Disneyland, Japan
Macau
United States

hehe, masyuk kan ? jangan jeles u ols. haha. alaa, bukan sure mak dapat pegi pun. kena consider jugak bila dia buat semua tu. yelaa, saya study lagi ni. dah lahh study kat Kuantan. jauh nokk. plus, next sem adalah final sem saya. kena laa buat gempak2. tengok laa macam mana. kena tanya Mak Ayah semua ni. apa2 pun, saya pegi audition ni sekadar menilai diri saya sejauh manakah playing saya selama ni. lagipun, clary tu baru lagi. tak season lagi. tunggu laa nanti di'season'kan. wahh, banyak membebel. cuci laa mata tengok gambar2 saya && rakan2 ni.







p/s ; saya sayang mereka ni sungguh2 !

6 comments:

  1. wah!!.. bgs gler laa korang.. proud gler dowh aku ngan korg.. nway.. sume pkai instrument sndiri ker?? caya laa korg.. aku doakn korg ber-3 dpt.. Amiin... :)

    ReplyDelete
  2. Jaja ; hehe tahu kau jeles wakaka. takpe nanti ko ade main jugak kan.

    Nisya ; hehe, thanks Nisya. Shasha ngan Ika amek instrument kat ssp.

    ReplyDelete
  3. aku nk men kt mne doww. kt sini tu nk perform jee. hee. nk pnjm ehh oboe <3

    ReplyDelete
  4. wa jeless gile kott ngn lu derr. adehh. da a dpt clary baru. cheh! xkn la wa nk beli eupho lak kn. HAHAH. tp best a tgk korg dpt gi audition tuu. harap2 dpt doww. terbaekk! ;D

    ReplyDelete
  5. jaja; main jelaa mana2 hEHE

    dye; lambat gilaa aku reply kan. HAHA biasa2 je clary tu. nway, goodluck kat India. kau lagi terbaikk ! :D

    ReplyDelete